11. listopadu 2010

srovnání materiálových variant

všechny návrhy jsou modely se vzepětím 10 s délkou 165 metrů. šířka lávek se pohybuje v závislosti na tloušťce zábradlí okolo 4 metrů. (optimální šířka cyklostezky + pásu pro pěší je 3.5 metru)

původní varianta - parabolicky tlačená betonová lávka o výšce průřezu 3-3.5 metru.










+ cena této konstrukce včetně založení je při nákladech 15000kč/m krychlový 7.8 milionu korun.

- zábradlí je na lávku příliš vysoké


most z převážnětlačeného ocelového komůkového profilu rozměrech 0.6x4 metry, při tloušťce plechu od 15-45 mm s nenosným plnostěnným zábradlím. tvar se již neblíží parabole druhého stupně, ale je upraven na statické schéma 'plochého oblouku'. tato varianta byla konzultována s doc. milošem rotterem z fakuty stavební (ale při pohledu na jiné ocelové konstrukce o podobném rozpětí jsem byl trochu udiven, protože se pohybují v řádu metrů -např na 150 m výška profilu 2.5m- tudíž si chci reálnost této varianty ještě ověřit.)

+ profil je 6-7x nižší, než při použití betonu

- ocel není možné zaplavit, takže prvních 20 metrů oblouku vedoucího ze štvanice bude nutné zhotovit z betonu. otázkou je, co na to druhý most (ze štvanice do karlína), kerý tak bude z 1/2 betonový.
při důledném rozkreslení se možná tato délka o něco zkrátí, ale ne nijak výrazně.

varianta 'cyklostezka' inspirace kolem,

stejný komůrkový nosník jako v předchozi verzi, pouze s navařeným trubkovým zábradlím po vzoru výpletu silničního kola.

tato varianta je spíše pro ilustrací mostu osekaného o vše nepotřebné a odrazovým můstkem pro 'design' neplnostěnného zábradlí.

Žádné komentáře:

Okomentovat